Pembedahan jantung tersumbat

Pembedahan jantung tersumbat

[media id=80 width=500 height=400]

Satu blok jantung adalah penyakit pada sistem elektrik jantung. Hal ini bertentangan dengan penyakit arteri koronari, yang adalah penyakit pembuluh darah jantung.

Sedangkan penyakit jantung koronari boleh menyebabkan angina (sakit dada) atau infark miokard (serangan jantung), Blok jantung boleh menyebabkan ringan, sinkop (pengsan), dan Palpitasi.

Jenis blok jantung

Sebuah blok jantung boleh penyumbatan pada setiap peringkat sistem konduksi elektrik jantung.

* Blok yang terjadi dalam sinoatrial node (SA node) digambarkan sebagai blok SA nodal.
* Blok yang terjadi dalam atrioventrikular node (AV node) digambarkan sebagai blok AV nodal.
* Blok yang terjadi di bawah nodus AV dikenali sebagai blok infra-Hisian (nama fail-Nya).
* Blok yang terjadi dalam cabang kiri atau ke kanan berkas dikenali sebagai blok cabang fail.
* Blok yang terjadi dalam fascicles cabang fail kiri yang dikenali sebagai hemiblocks.

Berbicara secara klinikal, sebahagian besar blok jantung penting adalah blok AV nodal dan blok infra-Hisian.

Jenis SA nodal blok

Blok SA nodal jarang memberikan gejala. Hal ini kerana jika seseorang telah blok penuh pada peringkat sistem konduksi (yang tidak umum), dengan alat pacu jantung kedua hati akan di nodus AV, yang akan kebakaran di 40-60 ketukan satu minit, yang cukup untuk mempertahankan kesedaran dalam keadaan rehat.

Jenis SA blok nodal meliputi:

* SA node Wenckebach (Mobitz I)
* SA node Mobitz II
* SA node keluar blok

Selain blok di atas, SA node dapat ditekan oleh aritmia lain yang mencapai itu. Ini termasuk konduksi ventrikel berundur dari, beats ektopik atrium, fibrilasi atrium, dan flutter atrium.

Perbezaan antara blok nodus SA dan penindasan SA node adalah bahawa dalam sebuah blok SA node impuls elektrik yang dihasilkan oleh SA node yang tidak membuat kontrak atrium.

Dalam penindasan nodus SA, di sisi lain, simpul SA tidak menghasilkan suatu impuls elektrik kerana ulang oleh impuls elektrik yang masuk nodus SA.
[Sunting] Jenis blok AV nodal

Ada tiga jenis dasar blok AV nodal:

* Pertama Gelaran AV blok
* Gelaran Kedua blok AV
o Jenis I blok AV darjat kedua (Mobitz I) (juga dikenali sebagai Wenckebach blok)
o Jenis 2 blok AV darjat kedua (Mobitz II) – biasanya tetapi tidak selalu di bawah nodus AV dan kerananya infraHisian – lihat di bawah
* Gelaran Ketiga AV blok (blok jantung penuh)

blok infra-Hisian

Infrahisian menggambarkan blok blok dari sistem konduksi distal. Jenis blok infrahisian meliputi:

* Jenis 2 blok jantung darjat kedua (Mobitz II)
* Bundel Waktu cabang blok
o Waktu blok fascicular anterior
o Waktu blok fascicular posterior
* Kanan blok cabang fail

Dari jenis blok infrahisian, Mobitz blok II jantung dianggap paling penting kerana perkembangan mungkin untuk menyelesaikan blok jantung.

jantung tersumbat, jantung tersumbat kesihatan, jantung tersumbat Video, jantung tersumbat video, jantung tersumbat  malaysia, Senaman Petua Melayu, jantung tersumbat  gambar, jantung tersumbat bf1, jantung tersumbat  foto,Kesihatan malaysia, Kesihatan Melayu, Kesihatan melayu, Kesihatan gambar, Kesihatan cerita,Kesihatan pilihan,Kesihatan kl,Kesihatan bf1, Kesihatan video,Kesihatan foto, Kesihatan malaysia, Kesihatan Melayu, Kesihatan Indon, Kesihatan Indonesia, Kesihatan gambar, Kesihatan cerita, Kesihatan pilihan, Kesihatan kl, Kesihatan bf1, Kesihatan foto, Kesihatan Indon, Kesihatan malaysia, Kesihatan web, Kesihatan kosong, Asia, jasmani,pencegahan,foto,pembedahan, penjagaan kulit, operasi, jantung tersumbat, gejala, medik, gambar, operasi, organik, kolesterol, berat badan, jantung tersumbat, gim, obesiti, petua,lemak, senaman, keguguran, kanser, Nutrisi, gambar, senaman,  silat, Pembedahan, jantung, tersumbat